התאמת פינת אוכל מעוצבת למטבח

בכל בית ממוצע במחוזותינו ישנם לרוב מספר חללים וחדרים – חלקם "פרטיים" המיועדים לכל אחד מבני המשפחה, והאחרים "ציבוריים" יותר אשר נועדו לשרת את כלל המשפחה גם יחד.

באזורים ציבוריים אלו נוהגים לרוב לקבל ולארח אורחים, להתכנס, לאכול ולבלות במשותף וכו' כאשר בין היתר מדובר על חדרי המשפחה, חדר הסלון, הגינה הפרטית וכמובן המטבח ופינת האוכל הביתית. רבים אף מגדירים את המטבח כחדר המרכזי ביותר בבית בשל העובדה כי בבית הישראלי הממוצע הוא נמצא בשימוש הרב ביותר לעומת שאר חדרי הבית כאשר במרבית שעות היום, הערב ואף בלילה יש בו תנועה שמתחילה בהכנת אוכל וממשיכה באכילתו.

כנגזרת מרכזית של חדר המטבח, את פינת האוכל הביתית חשוב לנסות ולתכנן היטב מבעוד מועד בהתאם למיקום המטבח ובנוסף מומלץ כי תהיה פונקציונאלית ונוחה אבל גם מעוצבת ויפה למראה. הנה כמה טיפים ונקודות חשובות בנושא שכדאי להכיר ולדעת:

פינת אוכל מעוצבת – מיקום

ישנן פינות אוכל שמקשרות בין המטבח לסלון ויש כאלו שממוקמות בתוך מתחם המטבח. בבית גדול סוגיית התכנון ובחירת דגם פינת האוכל פשוטים יותר כאשר ניתן לבחור שולחן גדול ולמקם סביבו בין 6 ל-8 או אף יותר במקרים מסוימים. בשטח מצומצם יותר ניתן למקם שולחן אוכל מתקפל עגול, מלבני או מרובע שנפתח ומאפשר ישיבה של סועדים רבים.

ניתן למצוא סוגי שולחנות עם מנגנוני פתיחה שונים. רובם ממוקמים מתחת לפלטת השולחן העיקרית. כך ניתן לתת מענה העונה על צרכי משפחה מורחבת ופותר את בעיית המיקום. שולחנות אלו הם פופולאריים ביותר ורבים כיום רוכשים אותם על מנת להעניק מענה אידאלי לצרכיהם.

פינת אוכל מעוצבת – עיצוב

פינת אוכל על הכיסאות המקיפים אותה היא בעלת נוכחות ורבים רואים בה פריט עיצובי מרכזי וחשוב בבית. הרצון והצורך של בעלי הבית הוא לרוב להתאימה לאופי ולאווירה של הבית.

מרבית השולחנות לפינות האוכל מיוצרים מסוגי עץ שונים כמו אלון, בוק, דובדבן ואחרים וניתן לקבלם בצבעים שונים. הכיסאות יהיו אף הם עשויים מעץ, אבל כאן יש אפשרות נוספת למשחק צבעים בזכות הריפודים שמונחים עליהם. כאן ניתן למצוא בדים מסוגים שונים ובמבחר צבעים. רבים משלבים שני צבעים דומים או מנוגדים כדי להעשיר את מראה פינת האוכל. לרוב, בוחרים בדים רחיצים שקל לנקות אותם מלכלוך. כסאות נוחים ופונקציונאליים חיוניים בשל הישיבה הממושכת בעת ארוחות חגיגיות, עשירות וארוכות.

פונקציונאליות

ניתן כיום למצוא מגוון דגמי פינות אוכל מעוצבים למטבח שחלקים מהם עשויים עץ, זכוכית, מתכת על סוגיה השונים ועוד. ניתן לשלב כמעט כל דגם עם מרבית סוגי העץ והשילוב יכול להיות נהדר ומיוחד.

תשומת לב מיוחדת מוקדשת לרגלי השולחנות והן מתוכננות לאפשר ישיבה נוחה לסועדים עם רגליים ארוכות. קיימים גם דלפקים אשר נצמדים לקירות, חלקם מתקפלים ונפתחים רק כאשר משתמשים בהם. דלפקים אלו עונים על הצורך לחיסכון במקום ומאפשרים לבני הבית לאכול ארוחות קלות בחברה מצומצמת.

כמו כן אפשר למצוא גם שפע של פינות אוכל המעוצבות בקווים נקיים ופשוטים ללא עיטורים ועם צבעים בהירים, אחרות, כפריות עם עץ מלא וכבד ובצבעים כהים, יש מהודרות עם שילוב של זכוכית

כמו כן אפשר למצוא גם שפע של פינות אוכל המעוצבות בקווים נקיים ופשוטים ללא עיטורים ועם צבעים בהירים, אחרות, כפריות עם עץ מלא וכבד ובצבעים כהים, יש מהודרות עם שילוב של זכוכית ועוד. כל אחד יכול למצוא את זו המתאימה לו בקלות יחסית מבחינת הטעם והיכולת הכספית ובהתאמה לאופי ועיצוב המטבח הביתי.

פינת אוכל מעוצבת