התאמת צבעים למטבח המודרני

רוב הישראלים מעדיפים לעצב את ביתם עם מטבח מודרני ואסתטי. הגוונים השולטים במטבח הם לבן, שמנת וגווני פסטל, אך בשנים האחרונות ניתן לראות כי רבים ממעצבי הפנים משלבים גם צבעים נועזים וססגוניים יותר. אם בעבר העיצוב השולט היה המטבח הכפרי, הרי שכיום רבים מעדיפים להשקיע במטבח מודרני המציע מראה יוקרתי ואלגנטי, כאשר העיצוב משתלב עם שאר חלקי הבית, ובעיקר עם הסלון ועם פינת האוכל.

איזון עדין בין הצבעים השונים במטבח

על פניו נדמה כי התאמת צבעים למטבח המודרני היא משימה פשוטה. כדאי לדעת כי מדובר במלאכת מחשבת הדורשת יצירתיות גבוהה, ואין להקל בה ראש. יש ליצור איזון עדין ונכון בין הגוונים השונים במטבח – רק כך ניתן ליהנות מהרמוניה ומאווירה מרשימה ואלגנטית, תוך התאמה לסלון שאליו המטבח נפתח. למעשה, יש ליצור איזון נכון בין הצבעים של ארונות המטבח, מכשירי החשמל, התקרה, גוון הקירות, חיפויי הקירות והרצפה. כמו כן, יש להתאים בין הצבעים השונים כדי לשמור על תחושה של מרחב פתוח, במיוחד במטבחים מודרניים קטנים ששימוש בגוון כהה בהם עשוי לגרום לתחושה שהמטבח קטן מכפי גודלו.

אווירה חמה וביתית במטבח המודרני

המטבח המודרני משדר חמימות ואווירה ביתית, ובאמצעות שימוש נכון בצבעים ניתן להשיג את האווירה הרצויה. אם עד לאחרונה גוונים בהירים שלטו במטבח המודרני, כיום מעצבי המטבחים ומעצבי הפנים מעזים מעט יותר: הם משלבים צבעים ססגוניים יותר כמו ירוק, אדום, כחול, צהוב ועוד. כאמור, יש למצוא את האיזון הנכון בין הצבעים השונים במטבח תוך התחשבות בפרמטרים כמו תאורה נכונה ויעילה למניעת צל ואזורים חשוכים.

בנוסף, כאשר בוחנים מחירון צביעת דירה הכולל בין השאר מחיר לצביעת המטבח, יש לוודא כי קבלן הצבע משתמש בצבעים באיכות גבוהה. זאת מאחר שרק באמצעותם ניתן לעצב את המטבח בהתאמה מושלמת לחלומותיו של הלקוח: צבע איכותי מבטיח מראה מרשים ויוקרתי, והוא עמיד יותר לעומת צבעים רגילים הנחשבים לפחות איכותיים. צביעת המטבח בצבעים באיכות גבוהה מונעת בעיות כמו השתקפות, בליעת אור ואזורים מוצלים וחשוכים. בנוסף, ניתן לנקות את הארון או את הקיר בקלות וללא גרימת נזק.

הגשמת חלומותיו של הלקוח

לכל לקוח יש חלום בנוגע למראה המטבח שלו ולכל אדם יש גוונים המועדפים עליו. תפקידם של מעצבי הפנים ושל קבלני הצבע להגשים ללקוח את חלומותיו תוך מתן ייעוץ מקצועי והסברים מפורטים בנוגע לשילובי הגוונים ולהתאמתם לחלל. מעבר לבחירת צבעים ולהתאמתם למטבח המודרני, יש לבחור גם טכניקות צביעה מתקדמות ואיכותיות. כך התוצאה הסופית תהיה מרשימה והלקוח יזכה למטבח מודרני בעיצוב מרהיב ובמראה יוקרתי וייחודי.

לסיכום, התאמת צבעים למטבח המודרני אינה דבר של מה בכך. כאשר המטבח נועד לשרת את הדיירים ולהתאים לצרכים הייחודיים שלהם לאורך כל שעות היום, יש למצוא את האיזון הנכון בין הצבעים השונים. משום כך, חשוב לפנות לחברה מקצועית המתמחה בנושא.