טיפים לבחירת וילונות למטבח מודרני

כשניגשים לעיצוב המטבח, חושבים על מרכיבים רבים: הסגנון הכללי של המטבח, החומרים מהם ייעשו הארונות, שילוב של ריהוט משלים – שולחן אוכל, כיסאות ומדפים, אילו מוצרי חשמל נדרשים וכיצד ישתלבו בעיצוב הכללי, גוון משטח העבודה והחומר ממנו יהיה עשוי – עשרות פרטים גדולים כקטנים שכולם יחד ירכיבו את המטבח המושלם.

היום בעיצוב מטבחים מודרניים וילון הוא פריט שמעניק הרבה לחלל והוא רכיב חשוב במטבחים מעוצבים. ניתן למצוא היום מגוון שלם של וילונות למטבח מודרני, וכאן למעשה נעוצה הבעיה איך בוחרים ומה בוחרים? להלן טיפים איך לבחור וילונות למטבח מודרני משלכם.

וילון למטבח מודרני

וילון נתפס כאריג אוורירי ומתנפנף בכל משב רוח. המטבח נתפס כמקום אפוף אדים, ונתזים של תבשילים וחומרים שמנוניים משאירים את טביעתם על המשטחים השונים. השילוב בין השניים גורם לתפיסה מוטעית שחלון המטבח צריך להישאר חשוף ווילון במקרה זה יהיה גורם מפריע, סתם עוד פיסת-בד שדורשת כביסה לעיתים קרובות. כל זה נכון אולי לווילונות ארוכים מדיי ובהירים מדיי שעשויים מבדים שנוטים לספוג כתמים. שימוש בווילונות מודרניים יותר ומותאמים לייחודיותו של המטבח לא רק שלא יפריעו, אלא יוסיפו יופי ואופי לעיצוב הכולל של המטבח, וימלאו גם את תפקידם המסורתי כאמצעי הצללה.

שמש וצל במטבח

מטבח מודרני הוא מטבח מואר ומאוורר, לכן בעת התכנון מקפידים על חלונות גדולים ורחבים. אולם בארצנו החמימה, בה השמש זוהרת בעוצמה רוב ימות השנה, הקרניים המבורכות הללו עלולות לגרום לבלאי שנוצר במשך השנים כגון פגימה בצבעם של ארונות המטבח. בנוסף, מצרכי מזון רבים נדרשים להיות מאוחסנים במקום מוצל וקריר ושמש ישירה על ארונות האחסון עלולה לפגום במוצרים עצמם.

וילונות גלילה

וילונות מסוג גלילה אלו הווילונות שמיועדים למטבח המודרני. מדובר בווילונות מעוצבים שנראים מאוד יפה ומספקים מראה אחיד ושלם בתוך המטבח. הם מווסתים את האור במידת הצורך ומעניקים שיק וסגנון מיוחד למטבח. נוח מאוד לתחזק אותם והם עשויים מחומרים שניתן לנקות בקלות. וילון גלילה יכול להיות "וילון רומאי" – שהוא מורכב מרצועות ארוכות של אריג התפורות זו לזו באופן אנכי. ניתן לפרוש אותו לרוחב החלון או לגלול אותו הצידה לפי הצורך וכן לעצב אותו לפי מידתו המדויקת של החלון לו הוא נועד.

וילון גלילה נוסף מוכר כ"וילון ונציאני", המורכב מרצועות העשויות מחומרים שונים ומורכבות במאוזן, הווילון נגלל כלפי מעלה ומטה – דבר נוח מאוד כשמדובר בחלון שניצב בדיוק מעל משטח העבודה – ומוסיף צבע ואמירה למטבח כולו. מובן שמבחר הווילונות הוא גדול: מגוון המרקמים, הצורה של הווילון, הגוונים והשילובים השונים האפשריים. לכן כדאי לחשוב על סוג הווילון, על התפקיד שימלא ועל היותו אמצעי לאמירה עיצובית מסוימת עוד בשלב התכנון, כך שהווילון ישתלב במטבח באופן הרמוני ומושלם.

 

 

וילונות למטבח מודרני