עיצוב חדר הילדים ב-5 צעדים פשוטים

במצב הנדל"ן של היום, הסטנדרט לגודלן של דירות ולגודלם של חדרים השתנה, ושניהם נוטים להיות יותר קטנים. לכן גם עיצוב חדר ילדים כיום שונה מבעבר. עוד ועוד הורים נדרשים לשכן שניים ואף שלושה ילדים בחדר אחד. אז איך בעצם מעניקים לכל אחד את עולמו הפרטי, ולכולם יחד, חלל שלא יציב אותם אחד בדרכו של השני? אין ספק שלא מדובר במשחק ילדים, אבל עם הרבה תשומת לב, מחשבה וקצת ידע לגבי השיקולים החשובים, בהחלט מדובר במשימה אפשרית.

1. מיטת ילדים

אם בחדר מתגוררים שני ילדים, מיטת קומתיים יכולה להיות יופי של פתרון, על מנת לנצל את חלל החדר. טיפ זה נכון במיוחד במקרה של חדרי ילדים קטנים. יחד עם זאת, ככל שהדבר אפשרי, מומלץ להימנע ממיטות קומתיים, כדי למנוע בעיות היררכיה ומחלוקות נוספות. כך, למשל, הילד שישן במיטה העליונה עלול לחוש שלא בנוח רחוק מן הרצפה (בייחוד כשצריך ללכת לשירותים), בעוד הילד שבמיטה התחתונה עלול להרגיש שהמיטה העליונה סוגרת עליו.

בשורה התחתונה כל ילד הוא עולם ומלואו וכל משפחה שונה מרעותה. רק אתם יכולים להגיד האם מיטת קומתיים היא פתרון מתאים עבור ילדיכם. אם לא, נוחותם חשובה יותר מאשר שיקולים של "מקסום החלל" ושאר שיקולים עיצוביים. בסופו של דבר החדר אמור לשרת את יושביו ולא להפך. באופן כללי, מומלץ למקם את מיטות הילדים כך שכל מיטה תהיה צמודה לקיר אחר, כדי לאפשר לכל ילד חלל פרטי משלו, כשהוא מפנה את גבו.

באופן אידאלי, שתי המיטות תוצבנה במקביל, כל אחת צמודה לקיר משלה, עם חלל נוח ביניהן. נחמד יהיה להציב שטיח בין שתי המיטות, אך בחדרים בהם יש להניע דברים על פני הרצפה, חשוב פשוט לשמור על החלל בין שתי המיטות פנוי ככל הניתן. כמו כן, כדאי להקפיד שלכל ילד תהיה שידה אישית ומנורה פרטית, כדי שכל אחד מהם יוכל לשלוט על התאורה שלו.

2. ארון בגדים

בואו נודה בזה – גם ארון הבגדים הטוב ביותר בעולם לא ימנע מהילדים לזרוק את הבגדים בכל רחבי החדר. אבל זה לא אומר שלא נשקיע בארון הטוב ביותר, ולו רק למען הסדר הטוב והעובדה שבסופו של דבר אנחנו אלה שמסדרים את החדר במקומם. אז איזה ארון יהיה הכי טוב לחדר הילדים? תלוי.

קודם כל צריך לקחת מידות ולוודא שנבחר ארון בגודל המתאים. דבר שני נוגע לסוג הארון – האם נרצה ארון הזזה או שאולי ארון עם דלתות נפתחות כלפי חוץ? גם עניין זה מוכתב מגודל החדר. אם מדובר בחדר ילדים קטן יחסית, שהחלל בו אינו גדול, נרצה לחסוך כמה שיותר ונקנה לילד ארון הזזה, שדלתותיו נפתחות לאורך מסילות הארון ולא תופשות נפח (קטן ככל שיהיה) בחדר עצמו.

ארון הזזה לבן מבית טורן דיזיין

ארון הזזה לבן מבית טורן דיזיין

3. מדבקות קיר

אחד הלהיטים העיצוביים הבולטים ביותר בשנים האחרונות הוא שימוש במדבקות קיר. זה חסכוני, זה קל לביצוע והתוצאה מרהיבה בכל פעם מחדש, לפחות כאילו הבאתם אמן שיצייר לכם על קירות החדר. מדבקות קיר הן הפתרון המושלם לעיצוב חדרי ילדים, ובייחוד כאשר מדובר במדבקות עם דמויות אהובות מסרטים מצוירים, דמויות מהאגדות והאפשרויות אינסופיות.

בנוסף, אחרי שהדבקתם את מדבקת הקיר שבחרתם – אפשר לשדרג אותה עם מגוון רחב של אביזרים משלימים כגון מדפים קטנים, תמונות וחפצים שאותם אפשר לתלות מנקודות מסוימות לפי הציור במדבקה וכן הלאה. פתרון מעולה לשדרוג ולעיצוב של כל חדר ילדים, בלי הרבה מאמץ והשקעה כספית.

מדבקת קיר לחדר ילדים

מדבקת קיר לחדר ילדים (קרדיט: styleywalldecals.com)

4. שולחן כתיבה

בעת רכישת שולחן כתיבה לחדר הילדים, יש לוודא שהוא מתאים, הן לילדים (מבחינת גובה וגיל) והן לצורכיהם, מבחינת המשימות והאופנים בהם נועדו לשמש את הילדים. כך, למשל, אם הילדים מתקרבים לגיל בית הספר, או מבצעים כבר משימות מן הגן, או למדים מן ההורים, השולחן צריך לאפשר לילדים עבודה נוחה. נוחות זו יכולה להשפיע באופן משמעותי על החוויה הראשונית שלהם מביצוע משימות מסוג זה ועל האופן בו יתייחסו אליהן בהמשך חייהם.

שולחן כתיבה לילדים

שולחן כתיבה לילדים

מאותם מניעים של נוחות, חשוב להקפיד לא רק על גובהו וגודלו של השולחן, אלא גם על סביבותיו. כך, למשל, אם ילדכם שמאלי, חשוב שהשולחן ימוקם באופן כזה שלא יגביל את תנועתו, או יסגור עליו. אותו הדין, כמובן, לגבי ילדים ימניים. כמו כן, חשוב שהחלל בו יוצב השולחן יהיה מספיק מואר, אך גם לא מואר מדי. כמו כן, יש להקפיד על מידה נכונה של עניין בסביבות השולחן – מספיק כדי לשמח ולא לשעמם, אך לא במידה שתפגע בריכוז, או במראה המסודר והנקי.

5. כיסא

הכיסא עליו יושבים ילדים מול השולחן, חשובים כמובן לא פחות מן השולחן. לאלה האחרונים יש השפעה לא רק על נוחותם של ילדים בשעת הישיבה, אלא גם על בריאותם הפיזית. בגיל הילדות הגוף בונה את עצמו והרגלים מושרשים. לכן, ישיבה נכונה, המגינה על תנוחת הגב יכולה לתמוך בביסוס הרגלים שישמשו את הילדים כל חייהם. מנגד, כיסא לא נוח המעודד ישיבה לא בריאה יכול להשפיע על בריאות הגב שלהם לכל חייהם.

במצב אידאלי, הכיסא צריך לאפשר לילד היושב עליו להישען לאחור על המשענת, בישיבה זקופה, וכעדיין לאפשר לו להניח את רגליו על הרצפה. ישיבה בה הרגליים מתנודדות באוויר מעודדת כיפוף של הגב, וכן מפריע לילד לשמור על יציבות על גבי הכיסא. הדבר נכון במיוחד במקרה של כיסאות מסתובבים.

חדר הילדים צריך מגע מעוצב? פנו למומחים של טורן דיזיין בטלפון 08-9355162 או בצור קשר.