תכנון מטבח ב"דיינמיק ספייס"

עיצוב מטבח ב"דיינמיק ספייס"

שטף עבודה נוח, תנועה איכותית ומרחב אופטימלי – כך תהפכו את חוויית הבישול במטבח, לחוויה נוחה, יעילה וחכמה יותר…

דמיינו את הסיטואציה הבאה: אתם מתכננים להכין ארוחת צהריים, יש לכם בראש כבר את התפריט – ואתם מוכנים להתחיל במלאכה; מכינים את המצרכים ואת הסירים, מתכופפים, מרימים, מטפסים, מסדרים ו… מתעייפים עוד לפני שבכלל התחלתם לבשל. בדיוק בגלל זה פיתחה חברת Blum האוסטרית את שיטת ה"דינמיק ספייס". למי שלא מכיר, חברת  Blum היא מותג מוביל בתחום פתרונות אחסון חכמים, אמינים, יעילים ונוחים לשימוש במטבח. והעיקרון שעומד מאחורי השיטה מבוסס על שלושה עקרונות עיקריים: שטף עבודה נוח, תנועה איכותית, ומרחב אופטימלי.

העיקרון הראשון – שטף עבודה נוח. זהו למעשה תכנון של המטבח על פי אזורים כשהמטרה היא עבודה יעילה וממוקדת יותר. על פי השיטה, בכל מטבח יש 5 אזורים עיקריים: אחסון המזון, אחסון הכלים, אזור הניקיון, מתחם הכנה ואזור הבישול והאפייה. אם נחלק את המטבח על פי אזורים אלה, נוכל לעבוד בצורה נוחה ומהירה יותר – ונתעייף פחות.

  • אזור אחסון המזון כולל בתוכו את המקרר, המקפיא והמזווה. באזורים אלה נאחסן את כל סוגי המזון – ארוז, טרי, מצונן, קפוא משומר וכו'.
  • אזור אחסון הכלים נועד לאחסון כלי האוכל שנמצאים בשימוש יומיומי (כוסות שתייה, סכו"ם, צלחות, קערות, וכלי הגשה), לצד כלים שנמצאים בשימוש פחות תדיר (כלי הגשה מיוחדים, כוסות יין, כלי הגשה לאורחים וכו').
  • אזור הניקיון כולל את הכיור ומדיח הכלים, ובו נאחסן אביזרי ניקיון, פחים, שקיות אשפה, חומרי ניקוי ומגבות.
  • אזור ההכנה הוא האזור הפעיל ביותר, ולכן הוא ימוקם במרכז המטבח. באזור זה נאחסן למשל סכיני מטבח, פותחנים, מיקסר ובלנדר, ניילון נצמד, נייר סופג, שמנים, תבלינים וקרש חיתוך.
  • אזור הבישול והאפייה כולל תנור, כיריים ומיקרוגל, ונאחסן בו כלי בישול, סירים, מחבתות, מוצרי אפייה, תבניות אפייה, כפפות ונייר כסף.

תכנון מטבח דיינמיק ספייס - תמונה1

העיקרון השני – תנועה איכותית. אחת הדוגמאות הבולטות לתנועה נכונה במטבח, היא העדפת מגירות על מדפים בארונות התחתונים של המטבח. תכננו את המטבח שלכם בצורה חכמה יותר כדי שלא תצטרכו להתכופף או לטפס. דרך נוספת להקל על העבודה היא לרכז את הכלים שמיועדים לשימוש שוטף באזור הנגיש ביותר לכם. מה שמקל מאוד על העניין הוא שימוש במערכת תמיכה חשמלית (סרוו-דרייב) לפתיחה קלה של המגירות והארונות.

העיקרון השלישי – מרחב אופטימלי. אומר לנו לתכנן את המטבח בצורה הכי יעילה, לארגן אותו נכון ולנצל היטב את החלל. מה שיסייע לנו במשימה הוא מערכת מחיצות לחלוקה פנימית של מגירות (אורגא-ליין), שמאפשרת לעצב ולתכנן את שטחי האחסון בתוך המגירות, בהתאם לצרכים שלנו.

תכנון מטבח דיינמיק ספייס - תמונה1