טיפים לעיצוב בעזרת בריקים למטבח

בריקים למטבח – המטבח שלנו הוא החלל החושני ביותר שלנו בבית. משם עולים ומתאדים להם מגוון של ניחוחות ומתענגים על מאכלים טעימים, שם אנחנו מתכנסים עם המשפחה ומבלים שעות ארוכות ביום.

לכן רצוי שגם העיצוב של המטבח שלנו יהיה מיוחד, מזמין ומענג. בכדי להשיג את המראה הזה, ניתן להוסיף למטבח קיר של בריקים, בריקים למטבח הן לבנים קסומות ויפות שיעטו את המטבח במראה קלאסי ומרהיב לעיניים. אין ספק שזה ישלים את כל החוויה החושית הזו שאנחנו חווים במטבח מדי יום.

בריקים – מראה קסום

 לבריקים יש מראה אירופאי מיוחד של פעם. המראה שלהם הפך לטרנדי מאוד בכל עולם העיצוב, השימוש עם בריקים למטבח מדגיש את המראה האותנטי של הבתים האירופאיים העתיקים. בריקים הם למעשה לבנים מחמר שמשמשות לחיפוי אבן של הקירות בבית או מחוץ לו. לבנים אלו נמצאות בשימוש כבר אלפי שנים ונחשבות לעמידות וחזקות מאוד. הלבנים המקוריות היו מיוצרות מחרס, אך היום אפשר להשיג אותן בשלל חומרים, גוונים ותצורות. תהליך האפייה של הבריקים הוא מה שמקנה להם את החוזק, העמידות לשנים, והאופי הייחודי.

 

בריקים במגוון סגנונות

יש היום בריקים במנעד של סגנונות, הטווח של הבריק מקנה אפשרויות רבות לעבודה לחיפוי בקירות חיצוניים או פנימיים. ניתן לחלק את הלבנים לשני סוגים מרכזיים – בריקים לפירוק ובריקים בייצור חדש. הבריקים לפירוק העתיקות, הן בעצם מפורקות ממגוון של אתרים כגון: מבנים עתיקים או טירות באירופה והן מיובאות לארץ, לכן הן נחשבות ליקרות מאוד. את הלבנים החדשות מייצרים בגוונים שונים, טקסטורות שונות, בגודל ובסגנון שונה, וניתן לעבוד איתם כך שיראו בסוף אותנטיות ושיספקו לחלל את התחושה היוקרתית והמיוחדת שנלווית להן. מלבד המראה יש להן יתרון נוסף, העובי והחומר החזק ממנו הן עשויות, הן מסייעות לבידוד מפני רעשים וטמפרטורת קיצוניות.

 

טיפים עיצוביים       

מכיוון שיש סוגים רבים של בריקים כדאי להגדיר את הסגנון העיצובי שאותו רוצים להשיג ואיזו אווירה מעוניינים ליצור בחלל המטבח. על מנת להקנות למטבח מראה אותנטי ועשיר רצוי לבחור בבריקים עתיקים מפירוק (או כאלה שנראים כמו מפירוק). על מנת להקנות מראה כפרי למטבח, ניתן לשלב לבנים בגוונים חמים יותר ובהירים. באם רוצים מראה מודרני רצוי לבחור בבריקים לבנים. ובכדי לקבל את המראה הטרנדי של לופט בכרך, מומלץ לשלב בריקים אפורים עם טפט. יחד עם קיר הלבנים ניתן לשלב עוד אלמנטים במטבח שקשורים לאווירה הרצויה. כגון, שילוב של אביזרי קש ועץ, כל אביזר מחומר טבעי ובגוון טבעי שמשרה מראה כפרי.

הבריקים הן אבנים שיוצרות הרמוניה בין הפנים לבין החלל החיצוני ומעניקות אווירה חושנית, רטרו, רומנטית ומהפנטת. יחד עם תאורה מרשימה ניתן ליצור את המטבח המושלם שלא תרצו לצאת ממנו גם אחרי שתסיימו את הארוחה.

מטבח

קיר בריקים במטבח מעוצב