מטבחים כפריים תמונות

במידה רבה של צדק ניתן להתייחס אל המטבח כאל החדר המייצג את לב ההוויה של הבית. מהמטבח נישאים ועולים ריחות הבישול. המטבח, על הארונות שבו, המזווה והמאכלים האהובים, מקושר לחום אנושי, לדאגה ולסיפוק הצרכים הכי בסיסיים של האדם. אבל כפי שיש שונות רבה בין משפחות שונות – כך ישנה שונות רבה בין סוגי המטבחים, אופיים, עיצובם ואפילו צבעיהם. בין הסגנונות השולטים כיום ניתן למצוא את החזרה לאופי השלו והרגוע, האופי הבא לידי ביטוי באווירת הכפר בעיצוב המטבח.

הרמוניה טבעית במיטבה

מדוע גדול כל כך הביקוש למטבחים בעיצוב הכפרי? זה המבוסס על עץ איכותי, לעיתים עץ מלא ומראה הרמוני ומהוקצע? מטבחים כפריים מסמלים את רעיון השיבה אל הטבע, הרעיון הבסיסי שלפיו אנו מרגישים במיטבנו כאשר אנו מגלים את הקשר לאדמה, לצבעים החמים, לעיצוב בעל הזרימה הטבעית והראשונית. אמנם ישנם כאלה המגלים חיבה דווקא לעיצוב בצבעים קרים, לשפע נירוסטה ולמראה אורבני דווקא, אבל המגמה השלטת כיום דווקא הפוכה – העיצוב הכפרי הוא השולט בכיפה.

מטבחים כפריים – מטבח בסגנון מחבק

ניתן לומר שהעיצוב הכפרי במטבח של ימינו משדר אווירה של חיבוק, של נינוחות. זהו מטבח מושלם למשפחות, סגנון נהדר שהולך נפלא עם תאורה חמה ועם פיזור אור אחיד. בהחלט אפשר לייצר במטבח עצמו פינת הסבה נאה ומרגיעה, שבה ניתן לאכול בצוותא ארוחה קלה או ארוחה מלאה וכמובן, גם לארח.

מקובל מאוד לבחור במטבח הכפרי עיצוב בצבעים בהירים, צבע עץ טבעי, לפעמים בשילוב תוספת של חיפויים שיוצרים הנגדה מעניינת. בזכות טכנולוגיות עיצוב וייצור חדישות, הסגנון הטבעי והזורם אינו מגיע על חשבון איכות מודרנית, עמידות גבוהה ומראה נקי. כדאי להוסיף כי עיצוב זה יכול להתאים כאשר חלל המטבח מצומצם יחסית, אך באמצעות התאמות נדרשות העיצוב ישתלב היטב גם בחללים גדולים ואף במטבחים פתוחים.

סגנון מחוספס או דווקא מהוקצע

מי שסבור שהמטבח הכפרי חייב להיות פשוט וספרטני, אולי גם חסר מעוף, יופתע לגלות כי לא כך הוא. מעצבי מטבחים בעלי מעוף הצליחו להכניס חיים חדשים לסגנון הכפרי שנחשב לוותיק. ישנם עיצובים השואבים השראה ממטבחים קלאסיים בנוסח פרובנס. יש עיצובים השואבים השראה מהכפר האיטלקי. חובבי העיצוב המחוספס יכולים בהחלט להזמין מטבחים שעל אף איכותם נועדו במכוון לשדר סגנון שאיננו מהוקצע עד הסוף. עם זאת, ניתן בהחלט לבחור בקו שונה, מדויק, ללא סטייה ולו קלה שבקלות. מטבח בגוון לבן? בגוון שמנת? בצבעי פסטל או אגוז? כל אלה בהחלט יכולים להתאים למטבח הכפרי בן ימינו.