כך תעצבו את המטבח שלכם

החלפתם לאחרונה מקרר? קניתם מדיח כלים או חידשתם את הברז שבמטבח? זה בהחלט יפה, אבל גם לא מספיק. אין די במקרר חדיש או בארון מטבח מהיקרים ביותר כדי ליהנות ממטבח מעוצב באמת. בין אם המטבח שלכם חדיש ממש ובין אם פחות, יש הרבה מה לעשות כדי להפוך אותו לטוב יותר, ליפה יותר ובקיצור – למעוצב יותר.

נותנים לאור לדבר

תאורה אינה עוד טרנד סתמי בעיצוב. לראייה, מיטב המעצבים עוברים קורסים בעיצוב תאורה כדי להפוך את עיצוב החדרים השונים למוצלח יותר. מה לגבי המטבח המעוצב? חשוב מאוד להתייחס לתאורה, כך שניתן יהיה ליהנות מהעיצוב וגם שיהיה קל לעבוד בו – לבשל, לאפות וכדומה. באזור של המטבח התקינו תריסים חשמליים. כך, מלבד מראה עדכני ומרשים תוכלו בקלות להאיר את המטבח באור טבעי. ומה בשעות הערב או בימי סגריר? דאגו לאמצעי תאורה יפה. שקלו להתקין תאורה שקועה, במיוחד אם המטבח שלכם קטן יחסית או בעל תקרה נמוכה.

מהפך בעיצוב במחיר נמוך

זו לא חוכמה לקנות את המטבח היקר ביותר, כך שייראה כמו בקטלוגים. טיפ מעולה לעיצוב במחיר נוח יהיה להחליף את הדלתות של הארונות שהתיישנו, וכך ליהנות מעיצוב חדיש וממראה מושקע. נותר לכם תקציב נוסף ומשטח העבודה התיישן? תוכלו להחליף את משטח העבודה (השיש) וכך תוכלו לראות שהמטבח כולו נראה אחרת לגמרי, וכך גם נוחות העבודה.

ומה אם יש לכם תקציב שיכול להספיק על מנת לעצב את המטבח כולו מהמסד עד הטפחות? במקרה זה, מובן שאין צורך להסתפק רק באלמנטים בודדים כמו שיש חדש, תריסים חשמליים וחידוש  או תיקון דלתות הארונות. ניתן להזמין מטבח חדש לחלוטין, כפרי למשל, אך בדקו היטב שהקו העיצובי אכן מדבר אליכם. עיצוב של מטבח בעל חלל פתוח וזורם מקובל מאוד, ואין לחשוש ממטבח שכמעט מתמזג עם הסלון. אל תשכחו לדאוג לחללי אחסון מרובים, וכך תשמרו על הסדר בקלות.

טיפים נוספים לעיצוב גדול

מה עוד ניתן לעשות כדי להפוך את המטבח שלכם למעוצב ולמרהיב יותר? יש לא מעט טיפים שנוכל להעניק לכם. למשל, ניתן להוסיף חיפוי פנים שיעניק למטבח את המראה הרצוי לכם – זה יכול להיות מראה מחוספס ואורבני שיושג על ידי בריקים, או מראה שיקי וצעיר שיתקבל באמצעות אריחים צבעוניים. מי שרוצה פתרון פשוט במחיר נוח יוכל להיעזר בתחליף חיפוי – מדבקות קיר ייחודיות ועמידות, אך כאלו שגם ניתן להסיר אם רוצים לעצב מחדש בהמשך.

בחרו שעון יפה, שמעבר לפונקציונליות שלו גם יקשט את החלל. תוכלו למצוא עיצוב עתיק, שעוני קוקייה, דגמים בקונספט אמריקאי או בכל עיצוב אחר. אינכם אוהבים שעונים? בחרו תמונה יפה, רפרודוקציה או צילום בעל נוכחות. תתפלאו לגלות עד כמה צילום נוף או טבע יכולים לשפר את מצב הרוח. וכמובן – צבע. דווקא משום שרבים הם המטבחים שמשתלבים עם הסלון לחלל משותף, כדאי "לשבור" את הקונספט. בחרו צבע שונה למטבח או לפחות גוון שאיננו זהה לזה של הסלון. חדשו ורעננו את החלל.

דבר אחרון: יש לכם במטבח אי, ולידו כסאות מיושנים? החליפו אותם בכיסאות גבוהים יותר, בקונספט של בר. תוכלו לבחור כסאות מעץ או בעיצוב המבוסס על מתכת, בהתאם לטעם המועדף עליכם.