מטבחים מעוצבים תמונות

אפשר להעיף מבט במטבח ביתי ובקלות להבין אילו אנשים מתגוררים באותו הבית. די במבט חטוף למדי כדי לדעת האם בני הבית חובבי חידושים או שמרניים יחסית. אפשר להעיף מבט ולדעת, לפי המטבח בלבד, עד כמה בני הבית חובבי סדר וניקיון או שקצת בלגן אינו מפריע להם. אך אם בעבר ניתן היה לראות סגנונות עיצוב מיושנים וחסרי מעוף, הרי שכיום, בכל בית ראוי לשמו ניתן לראות מחזה שונה. העיצובים השולטים הנם מרהיבים יותר, מסוגננים יותר וגם הרבה יותר מאירי עיניים.

מטבחים בחרו כטעמכם – מודרני או כפרי

כמעט בכל בית ישן שמחליטים לשפצו ניגשים בראש ובראשונה לשיפוץ של המטבח (לצד שיפוץ חדר הרחצה). זוהי נקודה ראויה לציון, שמעידה יותר מכל על חשיבותו של חדר זה. סוגים רבים של מטבחים ומגוון עיצובים יכולים לבוא כיום בחשבון, בעולם שהפך לפלורליסטי מתמיד. מהן האפשרויות המובילות כיום? לא נטעה אם נקבע כאן כי בהרבה מאוד בתים לא יתפשרו על פחות מהמטבח המודרני, המאובזר ביד רחבה והנשען על מכשירי חשמל באיכות הטובה ביותר. אך לצד הדגמים המודרניים, מתברר כי רבים מהישראלים מחבבים מאוד את העיצוב הכפרי – ולא מדובר רק בתושבי הקיבוצים או המושבים. מטבחי עץ הפכו למקובלים מאוד גם בערים הגדולות, ורבים טוענים שרק עיצוב כזה מכניס שלווה לליבם כאשר הם חוזרים הביתה לאחר יום מלא חוויות.

ישנם עיצובים מיוחדים לאמיצים

מלבד מטבחים בעיצוב מודרני או כפרי, יש גם סגנונות אחרים שנחשבים לדי מבוקשים. לדוגמה, מטבחים לבנים. מהצד השני של מניפת הצבעים, יש כאלה שדווקא הולכים על קו הפוך לחלוטין, של מטבח המעוצב בגוון כהה, לעיתים אפילו שחור ממש. זהו צעד נועז שבהחלט אינו מתאים לכל אחד, אבל הוא בהחלט קיים. לראייה, יצרני מקררים מובילים מציעים כיום למכירה מקררים יוקרתיים בגוון שחור, ואלה שמעיזים בהחלט יוצקים מראה מיוחד למטבח שלהם באמצעותו.

יש גם מטבחי נירוסטה נוצצים וכן אפילו מטבחי זכוכית, שבהם נוהגים להוסיף חיפויי זכוכית לארונות ולמחיצות שונות. בחלק מהמטבחים נהוג לנקוט בשיטת "הקו הנקי", כאשר כל מכשירי החשמל, הגדולים והקטנים, מוסתרים כאשר אינם בשימוש. בתוך נישות, מאחורי מחיצות, בתוך מגירות. אין ספק שמטבח שבו התנור, מדיח הכלים, מכונת הקפה ואפילו המקרר אינם נראים לעין בסקירה כללית, יוצר אווירה מיוחדת שלא הייתה אפשרית כלל אך לפני שנים מועטות.

עדיין אינכם בטוחים איזה סגנון יתאים לכם? אל דאגה. בקרו באולמות התצוגה, שוטטו באינטרנט ושאבו רעיונות. אחר כך תוכלו להזמין מטבח מוכן או בהתאמה אישית, בדיוק לבית ולטעם שלכם.