מטבח חדש – קבלו 10 טיפים שאתם חייבים לדעת לפני ההזמנה

נצלו היטב כל חלל במטבח לשטח פונקציונאלי

אל תתפשרו על חללים לא מנוצלים בתכנון מטבח חדש – חברות רבות לייצור מטבחים מספקות יחידות של ארונות מטבח בגדלים קבועים ולא בהתאמה אישית לצרכים ולמידות שלכם.
בדקו שהחברה ממנה תבחרו לקנות יודעת לספק פתרונות חכמים ומיוחדים כדי להפיק את המקסימום מהחלל הנתון ולהבטיח לכם פתרונות אחסון נוחים ושימושיים.

חלל במטבח לשטח

כל משפחה והצרכים שלה – אין מטבח סטנדרטי

כל משפחה עושה שימוש אחר במטבח שלה ולכל בית מבנה שונה ומיקום אחר לחלל המטבח. רק חברה המתמחה בייצור מטבחים בהתאמה אישית ומכירה היטב את כל החידושים בעולם הפירזול, חומרי הגלם והפתרונות למטבחים, תדע לתכנן ולבנות לכם מטבח המתאים בדיוק לצרכים של המשפחה שלכם, ולמבנה הבית שלכם. אל תתפשרו על מטבח סטנדרט במידות קבועות.

מטבח סטנדרטי

חומרי הגלם המובילים – יבטיחו לכם מטבח לשנים

בדקו עם חברת המטבחים מאילו חומרי גלם מורכב המטבח שלכם: סוג העץ, הפירזול והגימור. הגיעו לאולם התצוגה והתרשמו מטיב החומרים ורמות הגימור.
אל תתפשרו על חומרי גלם שאינם מהמובילים בשוק (כמו עץ סנדויץ' אדום רב שכבתי או אגר) ועל מנגנוני פירזול (צירים, מסילות וחיבורים) פשוטים שאינם של החברות המובילות, המבטיחות אחריות לשנים.

אל תתפשרו על רמת הגימור של המטבח

מטבח יפה אינו בהכרח המדד למטבח איכותי. כשאתם עומדים להזמין מטבח ודאו היטב את הנקודות הבאות:
– בכמה שכבות צבע צובעים את העץ, האם הטכנולוגיה היא ידנית או מכנית והאם שכבות הצבע פרוסות באופן חלק, אחיד ומדוייק, ללא פגיעות, בועות ושריטות.
– מהי רמת החיבורים והפירזול, האם מדובר בחברה מובילה המספקת אחריות למוצרים לאורך זמן והאם יש שימוש בפתרונות מתקדמים כמו טריקה שקטה, פתרונות ניקוי נשלפים למגרות, מזווים נשלפים ועוד.

גבהים ומידות למטבח

האם אתם אנשים גבוהים או נמוכים? האם אתם נוהגים לבשל עם הילדים? בהתאם לתשובות לשאלות אלו, יש לתכנן את המטבח שלכם, כך שיהיה לכם הכי נוח לעבוד בו. אל תתפשרו על מטבח סטנדרטי שאינו מתאים לגובה שלכם ואינו נוח לכם לשימוש היום יומי, התאימו את גובה המטבח למשתמש העיקרי.

ראו את המטבח כחלק בלתי נפרד מהבית

בין אם מדובר בחלל נפרד למטבח או ב- Open space, בשיפוץ או בבניית בית חדש, המטבח הוא חלק בלתי נפרד מהבית ויש להתייחס לכך בשפה העיצובית שלו. כשאתם באים לעצב מטבח ולבחור את הצבעוניות או החיפויים, הציגו למעצב המטבח תמונות של שאר החללים בבית או תארו לו את הקו המנחה של השפה העיצובית בכדי שיוכל להביא אותם לידי ביטוי בעיצוב גם המטבח וליצור הרמוניה במראה הבית שלכם.

אל תתפשרו על מראה "דמוי עץ"

אם אתם אוהבים את מראה המטבח הכפרי או מטבח פרובנס המשלב מראה עץ טבעי ליצירת תחושת חמימות וחיבור לטבע – לבסיס,  אל תתפשרו על עיצוב אלמנטים למטבח "דמוי עץ" במחיר זול, כי הם לא יספקו את המראה שאתם רוצים להשיג, להיפך, הם עלולים לייצר מראה זול שאינו שווה את החיסכון בכמה שקלים. מטבחים המשלבים עץ מלא ואיכותי מבטיחים לכם מראה ייחודי, יוקרתי וביתי ועמידים לשנים רבות.
העדיפו עצים בעלי מראה מעניין כמו עץ אלון ובמבוק.

דמוי עץ

אם אתם אוהבים לארח – תכננו את המטבח בהתאם

האם אתם אוהבים לבשל? אוהבים להיות עם הגב או הפנים לאורחים בזמן שאתם מבשלים לאורחים? האם אתם אוהבים לארח בפינת האוכל או סביבכם על הבר? שתפו את מעצב המטבח בתרבות האירוח שלכם והתאימו את עיצוב המטבח להרגלים אלו. מטבח גדול ופתוח ובו פינת אוכל מרווחת, בר גבוה בצורת ח' המשלב גם כיריים וכיור ומאפשר לכם לבשל מול האורחים ואולי גם פינוקים כמו מקרר יינות, מיני בר, מספר תנורים ועוד, ישדרג משמעותית את חוויית האירוח שלכם.

תאורה למטבח

תאורה למטבח – שילוב של פרקטיות ואסתטיקה

בתכנון המטבח חשוב לייחס חשיבות גבוהה לתכנון התאורה. תאורת מטבח כוללת: אור טבעי – שימוש נכון בחלונות רחבים שיכניסו אור טבעי למטבח ויאפשרו גם לאוורר אותו
תאורה פרקטית – תאורה חזקה המאפשרת לראות היטב במהלך העבודה במטבח, גם כשאין אור טבעי. לצורך זה ניתן לשלב תאורה גם בחלק התחתון של ארונות המטבח הגבוהים כך שיאירו את משטח העבודה.
תאורה אסתטית – תאורה בעלת אופי, המתאימה בעיקר מעל פינת האוכל, הבר או הדלפק. תאורה זו יכולה להיות מעוצבת ובעלת אופי ופחות פרקטית. יכולה להיות תלויה, מורכבת ממספר גופי תאורה או צמודת תקרה – בהתאם לטעם שלכם.

התקנת המטבח – שלב אחרון וקריטי

לפני שאתם מזמינים מטבח, ודאו שהוא יותקן ע"י מתקין מטבחים מנוסה ורציני, שידע להתמודד עם האתגרים הקיימים בביתכם (גובה חריג, רוחב מיוחד, פתרונות ייחודיים לכם, חומרים מגוונים, מדרגות ושאר נתונים קיימים בשטח).
רק מתקין מקצועי ומיומן, העובד עם הנגר שבחרתם, יוכל להבטיח שהמטבח המושלם שעיצבתם יראה כמו שחלמתם, גם בסוף תהליך ההתקנה.

בהצלחה!

התקנת המטבח