כיצד בוחרים תאורה למטבח – ההבדל בין סוגי התאורה

בעבר היה נהוג לשלב במטבח גוף תאורה יחיד, כיום עם שדרוג העיצוב של המטבח ושימת לב גם לפרטים הקטנים כמו גובה המטבח, בחירת ידיות על פי צרכים פונקציונאליים, ושילוב קלפות על מנת לייעל ולהקל על העבודה במטבח, גם לתאורה יש מרכיב מרכזי. אם פעם היו מסתפקים בגוף תאורה יחיד במרכז המטבח, כיום נוהגים לשלב פסי תאורה שמוסיפים לאווירה, תאורה שמאירה אזורים מסויימים, וגם תאורה בתוך ארונות ומגרות שמקלה על העבודה במטבח. כמובן שמעבר לפונקציונאליות ולאווירה, לתאורה יש תפקיד עיצובי במטבח והיא אף יכולה לשנות את המראה שלו. כך למשל תאורה יכולה ליצור אשליה של מטבח גדול, או להקנות למטבח מיושן מראה יוקרתי יותר.

נהוג לחלק את תאורת המטבח לשלושה אלמנטים: תאורה כללית, תאורה ממוקדת ותאורת אווירה.

תאורה למטבח – תאורה כללית

בנויה מתאורה טבעית שמגיעה מאור השמש ומגוף תאורה מרכזי במטבח – תלוי או צמוד תקרה – שישטוף את המטבח באורו. ישנם סוגים שונים של גופים כאלו, עם גימורים שונים, עיצובים שונים ויש להתאים אותם לסגנון העיצובי של המטבח שלכם. אם המטבח שלכם הוא מטבח בסגנון פרובנס למשל, עליכם לבחור גוף תאורה בסגנון עיצוב דומה. גם במטבח עם אי הדגש הוא על המראה החיצוני של גוף התאורה ולא רק על עוצמת האור או הפיזור.

תאורה למטבח- תאורה ממוקדת

הופכת את העבודה לנוחה ויעילה יותר. ישנם כמה אזורים שחשוב שבהם תהיה לנו תאורה ממוקדת מבלי שיהיה צל מסביב, כמו דלפק העבודה או מעל הכיריים. ניתן להשתמש בנורות לד, כשהאור שלהן אפקטיבי מאוד לקריאת מתכונים או לזיהוי מצרכים או בנורות הלוגן שמפזרות אור כמו של שמש, חמים וחזק. אחד הטרנדים הפונקציונאליים של היום הוא התקנת נורות לד מתחת למדפי המטבח למשל, כדי שיאירו את הדלפק. גופי תאורה אלו הם בלתי נראים לעין, אך האור שהם מפיצים ממוקד ואינו יוצר צל. בתוך התאורה הממוקדת ניתן לכלול גם את התאורה הפנימית שהפכה להיות בגדר חובה במטבחים של היום. תאורה זו דומה לתאורה שיש לנו בתוך המקרר. דמיינו את המקרר שלכם ללא תאורה פנימית, כיצד הייתם יודעים היכן נמצא כל מוצר?

תאורה למטבח – תאורה בתוך הארון

מתחת לקלפה, במזווה ובתוך המגירות מקלה על העבודה, ומשדרגת את איכות חיינו. כך גם ניתן לראות את המוצרים בתוך הארון מבלי להדליק את כל התאורה במטבח.

האלמנט השלישי במטבח הוא תאורת אווירה שעוסקת בעיצוב ובאסטתיקה. כיוון שהמטבח הוא חלק משמעותי מחלל הבית, גם כשאנו לא נמצאים בו נחמד שנישאר בו אור כלשהו שתורם לאווירה הכללית של הבית. זה לא צריך להיות אור דומיננטי מדי וגם לא חשוך מדי. מה שיעשה את העבודה במקרה זה הם כמה גופי אור קטנים למשל, בעלי עוצמת אור חלשה. תאורת אווירה יכולה להיות גם כזו שמרכזת את האור לכיון פריטים דקורטיבים שונים כגון תמונות או כלים מסויימים. בעזרת פסי לד למשל ניתן להדגיש אלמנטים עיצוביים במטבח, ובכך להסתיר אזורים פחות יפים.

 

מלבד איכות בלתי מתפשרת, בטורן עיצובים חשוב לנו לשים דגש גם על השראה וסגנונות עיצוב שונים. גם לתאורה יש טאץ'. אנו נעזור לכם למצוא את סגנון התאורה שלכם מבלי להתפשר על פונקציונאליות ועל איכות. אנו עובדים עם "בלקו לד תאורה" ועם "יעד פרזול" – שתי חברות שמספקות הן פתרונות פונקציונאליים והן פתרונות דקורטיביים וחסכוניים לתאורת מטבח. מעבר ליופי ולעיצוב חשוב לנו גם לשים דגש על על תאורה חסכונית שמאריכה חיים, על בטיחות בתאורה, ועל תאורה ירוקה – בטיחותית וידידותית לסביבה שלא פולטת קרינה מזהמת.