כיצד מרכיבים ארגז כלים מאובזר לבית להתקנת המטבח?

המטבח הפך בשנים האחרונות ללב הבית, כמעט כל בית: כולנו אוהבים לאכול, רבים מאיתנו אוהבים לבשל, לאפות, לטגן, להקפיץ, לקצוץ, לאדות ועוד ועוד, ויעידו על כך מדפי ספרי הבישול המתפקעים בחנויות הספרים, המון תכניות הטלוויזיה שמוקדשות ליצירתיות קולינרית ואינספור הבלוגים והמתכונים שניתן למצוא באינטרנט. מגמת האופן ספייס תורמת אף היא למרכזיותו של המטבח ולהפיכתו למקום שבו בני הבית מתכנסים ומנהלים אינטראקציות שונות ומגוונות, והעובדה שהמטבחים שלנו יפים במיוחד מהווה גם היא באופן טבעי סיבה טובה להשקיע במטבח.

כדי להפיק את מלוא התועלת מהמטבח, חשוב להקפיד על התקנה מקצועית, ולשם כך נדרש קודם כל ארגז כלים מאובזר לבית שכולל את כל הציוד הדרוש – מידע נוסף כאן, כך שהמטבח יותקן בדיוק לפי התכניות וישרת את בעליו באופן האופטימלי למשך שנים רבות רבות.

אילו כלי עבודה נדרשים לשם התקנת מטבח

ארגז כלים מאובזר לבית לשם התקנת מטבח כולל מגוון רחב של כלים בהתאם לעובדה שמדובר במלאכה שמחייבת יסודיות ומקצועיות ומורכבת מכמה וכמה פעולות חיוניות.

ראשית נדרשים פטישים, כלי עבודה בסיסי בכל מלאכה כמעט. כמו כן ישנו צורך להצטייד במברגות ובמקדחות, בעיקר על-מנת להרכיב את ארונות המטבח בקלות וביעילות. בהקשר זה כדאי לזכור שקיים מגוון רחב מאוד של מברגות ומקדחות, הן מבחינת היצרן והן מבחינת הביצועים, וכדאי להעדיף כלי עבודה של מותגים מוכרים דוגמת בוש או מקיטה (שכן הם גם אמינים יותר וגם בטיחותיים יותר, ותוכלו להיות סמוכים ובטוחים שהם לא ישבקו באמצע ההתקנה של המטבח ויעכבו את התהליך שלא לצורך).

עוד כלי עבודה חיוניים במסגרת התקנתו של מטבח חדש הם כלי מדידה, שהרי כל מטבח הוא תוצר של תכנון מדויק ומפורט, וכדי שגם היישום של התכניות יהיה מדויק ומוקפד נדרשות מדידות שונות – בין אם באמצעות סרט מדידה ובין אם באמצעות פלס.

הדבקת חיפוי קיר

בחלק מהמקרים התקנת מטבח חדש כוללת גם הדבקת חיפויי קיר שמשדרגים את האסתטיקה של המרחב הקולינרי ומעניקים לו חזות ייחודית ושובת לב. במקרים אלה חשוב שאותו  ארגז כלים מאובזר לבית שמשמש לטובת ההתקנה יכלול גם כלים ייעודיים להדבקת חיפוי הקיר הנבחר (האפשרויות הרווחות הן קרמיקה, פורצלן וגרניט אבל יש גם זכוכית ושיש ועוד אופציה היא בריקים, כלומר לבנים שמקנות למטבח מראה כפרי אותנטי).

בין הכלים שמשמשים להדבקת חיפויי קיר שונים: פלס להבטחת הדבקה ישרה ומדויקת, מלטשת קירות להבטחת משטח חלק לחלוטין ועל כן הדבקה ישרה, לעתים גם חומרי מילוי (רובה) ובפרט כשמדובר בבריקים, דבק סיליקון ועוד.

כלי עבודה להתקנת כיור

התקנת כיור המטבח מחייבת שימוש בכלי עבודה ייעודיים למערכות אינסטלציה, וביניהם מפתחות ברגים, חותכי צינורות, מכונות הברגה ועוד.

בכל מקרה חשוב כאמור לוודא שהתקנת המטבח תיעשה באופן מקצועי ומוקפד – כך שההנאה שלכם ממנו תהיה מושלמת.

ארגז כלים מאובזר