כל מה שרציתם לדעת על שיפוץ מטבח קטן

עומדים בפני ריענון החלק החשוב ביותר בבית? ברכותינו! לא, זו לא היסחפות. נתונים מראים כי המקום בו אנו שוהים הכי הרבה זמן  (אחרי המשרד בעבודה, כמובן…) הוא המטבח שלנו. אולם, הקשיים בעיצוב מחדש של המטבח רבים, ובפרט במידה והשטח המוקצה לו יחסית קטן. בכנות, אין דבר יותר מעצבן ממטבח שמקשה עלינו לבשל כמו שצריך, הכלים מסתרבלים, אנחנו הופכים עצבניים, ובסוף מי שהכי סובל מזה הם דיירי הבית – שאוכלים אוכל שלא הגיע למצוי יכולות השף. לשמחתכם, יש לנו חדשות מצוינת – גם מטבח קטן יכול להיות מקום נפלא, נעים, ונוח לבישול ואחסון. אז קבלו טיפים לשיפוץ מטבח קטן.

הסוד בגדול בתכנון שיפוץ המטבח

אתם מוכנים? ובכן, הסוד הגדול בתכנון, עיצוב או שיפוץ המטבח הוא – לתכנן הפוך. לא לחשוש, ההסבר לכך הוא פשוט: המטבח אמור לאחסן את הציוד שכבר נמצא באמתחתנו, ולאפשר לאנשים שכבר קיימים בבית לבשל בנוחות. על כן, הסוד הוא להכין רשימות מדויקות וגדלים מדויקים של כל מה שיהיה בפועל במטבח – גודל המקרר, מדיח, מיקרוגל, תנור, וכן הלאה. לאחר שיש לנו את המידות של כל מוצרי החשמל, נכין רשימה נוספת – כל תכולות מקומות האחסון. לפני שנתכנן את מקומות הארונות והאחסון, נדע בדיוק מה אנחנו מאחסנים! נכין רשימה עם כמות הצלחות, סכו"ם, סירים וכן הלאה. ההיגיון כאן משחק תפקיד, אנחנו לא נוכל לייצר מקום אחסון  של מטר רבוע ל-50 סירים שקוטרם 50 ס"מ, וזו רק דוגמה אחת מני רבות.

נצלו את הפינות

שטחים רבים במטבח עשויים שלא להיות מנוצלים כראוי, אולם הומצאו מנגנונים רבים בדיוק לצורך ניצול כל פינות המטבח. לפינה בדרך כלל עומק רב, ועל כן נוכל לאחסן בה דברים רבים. אולם, הבעיה היא שהדלת אשר מאפשרת לנו את הנגישות לשם צרה באופן טבעי. לשם כך, הומצאו מנגנונים כמו קרוסלה, מג'יק קורנר, ועוד פטנטים רבים אשר מאפשרים משיכה של משטח האחסון מהארון החוצה, וגישה מלאה לכל תכולת הארון, גם אם הכניסה שלו צרה מאוד.

מנגנונים ומטבחים חכמים

בהמשך לניצול שטח המטבח, אל תתביישו להשתמש במנגנונים שונים גם לאזורים אחרים במטבח. במקום דלתות הנפתחות כלפי חוץ, ומונעות מאתנו ניצול מרבי של שטח המטבח, בחרו דווקא בדלתות הזזה קופצות, בתריסים חבויים, ובמדפים היכולים להישלף החוצה. שימוש במנגנונים חכמים לשיפוץ מטבח קטן הינם פתרון מצוין לניצול שטחו בצורה המקסימלית והנוחה ביותר. מעבר לכך, דאגו להשתמש בהיגיון הבריא שלכם לצורך הצבת עמדות קבועות במטבח, לדוגמה: כיריים. כיום, אלמנט אשר נפוץ מאוד במטבחים מודרניים הוא "אי". אלמנט זה פרקטי מאוד מכיוון שהוא משמש גם כפינת אוכל, או כשולחן, וגם למעשה משטח עבודה לחיתוך ובישול. אם בחרתם להציב אי במטבח, דאגו שלא למקם למשל את הכיריים עליו, מכיוון שבמצב כזה אנו שוב מבזבזים שטח עבודה ולא מנצלים את כל מבנה המטבח בכך שהאי לא יהיה שמיש לישיבה וסעודה.