דלתות כניסה

האופן בו אנו מעצבים את סביבתנו מעיד עלינו ומשקף אותנו. לכן, אנשים רבים המעצבים את ביתם מעוניינים בבחירת דלת כניסה שתהיה לא רק פונקציונלית, אלא גם שתהיה נאה לעין מבחינה עיצובית. בענף הדלתות ישנו מגוון כמעט אינסופי של דלתות כניסה. כיצד נבחר את הדלת המתאימה?

דירה או בית

דלתות כניסה

בטרם נבחר את דלת הכניסה, מן הראוי לתת את הדעת למקום בו עליה להיות מותקנת. כך, למשל, האם מדובר בבתי דירות, גם דלתות כניסה הן, במידה מסוימת, דלתות פנימיות, שכן הן ממוקמות בתוך מבנה ואינן נחשפות לגורמים חיצוניים, כגון שמש, גשם ופגעי לחות. מנגד, דלתות כניסה חיצוניות צריכות להיות עמידות יותר, או להיות מותקנות באופן שישמור עליהן ממוגנות, כגון באמצעות התקנת פרגולה, או פתרון הצללה דומה. התקנת דלת לא מתאימה, יפה ככל שתהיה, היא מתכון לעגמת נפש ולחוסר שביעות רצון.

כמו כן, האתגרים הביטחוניים הניצבים בפני דלת חיצונית ופנימית הם שונים ויש לקחת אותם בחשבון. לדוגמה, דלתו כניסה בדירה נמצאות, פעמים רבות, כבר מאחורי אי אילו מחסומים (מחסום הכניסה למתחם הבניין ודלת הכניסה לבניין עצמו). לכן, ניתן לבחור בדלתות פחות מאסיביות ולתת יותר דגש לעיצוב. מנגד, דלתות חוץ יכולות להיות גלויות לרחוב, וכך לא להעניק לפורצים את הפרטיות והמסתור הדרוש על מנת לפרוץ דלת מורכבת לפריצה. לעומת זאת, בבית דירות (ובייחוד בבתי דירות עם מעלית), מי שכבר חדר לבניין, יכול לעבוד כמעט באין מפריע, עד לפריצה מוצלחת.

התאמה עיצובית – מה האמירה שלכם?

כאמור, אחת מן הסיבות העיקריות לבחירת דלת כניסה מעוצבת, הוא בשביל ליהנות מן האמירה העיצובית שלה. יחד עם זאת, חשוב לוודא שהדלת מתאימה לבית או לדירה, הן מבחינת עיצוב הפנים והן מבחינת העיצוב החיצוני של הבית. דלת תעשייתית פשוטה הקבועה בבית מפואר ויפה תהיה כמו צלקת כעורה על חזותו. מנגד, דלת כניסה מעוצבת וחדישה המותקנת בבניין מוזנח, או בחדר מדרגות ישן תבלוט ותיראה שלא במקומה.

תקציב – איכות על פני עיצוב

כמו בכל תחום אחר, דלתות כניסה מעוצבות הפכו זה מכבר לסמל סטטוס. כמו כל סמל סטטוס, כמו למוצרים האיכותיים חיקויים טובים יותר ופחות, כדי לאפשר גם למי שידו אינה מסגת (וליצרנים פחות נחשבים) ליצור חזות עין של איכות וסטטוס. מצד שני, כאשר מדובר באמצעי המיגון העיקרי לכניסת הבית, זהו לא המקום להיעזר בחיקויים. אם אין לכם את התקציב לדלת כניסה מעוצבת ואיכותית, עדיף כבר לבחור בדלת פחות יוקרתית, אך יותר איכותית.

הרתעה – ההגנה הטובה ביותר היא מניעה!דלת כניסה מעוצבת לבית

ניסיון העבר מלמד שמרבית הפורצים אינם טורחים לטפס דרך חלונות ומרפסות, להתאמץ ולהסתכן, בטח שלא כאשר מדובר בפריצה אקראית, שהשלל ממנה מוטל בספק. מרבית הפריצות מתבצעות דרך הדלת. מתוך פריצות אלו, פריצות אקראיות מתבצעות לאחר בדיקה זריזה של הדלתות בסביבה. פורצים מעוניינים להגיע, לבצע את זממם ולהיעלם במהירות האפשרית על מנת לצמצם את מידת הסכנה המעורבת במעשיהם. לכן, לדלתות הנראות חזקות וקשות לפריצה הם כמעט לא יתקרבו. מנגד, גם דלת מעוצבת להפליא, אשר משדרת חולשה או פשטות יכולה לקרוא להם ולהזמינם לנסות את מזלם. על כן, חשוב לבחור בדלת שתשדר לגורמים עוינים שלא כדאי להם לנסות אתכם, וכבר נאמר שהטיפול הטוב ביותר הוא מניעה.

אחריות ושירות

למרות הפיתוי לרכוש מוצרים זולים, או ליהנות מכל מיני הטבות באמצעות רכישה דרך האינטרנט, למשל, חשוב לוודא שאתם בוחרים מוצר איכותי, שעומד בתווי תקן הולמים ומגיע עם אחריות. כמו כן, חשוב לוודא שיש באפשרותכם לקבל שירות עבור הדלת שרכשתם. רכישת דלת ללא אחריות ושירות מקצועי, כמוה כרכישת חתול בשק – יכול להתמזל מזלכם והכול יהיה טוב, אך אם לא, הרי שיכול להיות שתגלו שהחיסכון עלה לכם הרבה מאוד, בכסף ובעגמת נפש. על כן, רכשו דלתות רק מחברות מוכרות ואמינות המספקות אחריות ושירותי תיקונים באזורכם.

רכישה נעימה!