עיצוב מטבח באמצעות פרקט – מידע והמלצות

בתים רבים עוברים לשיטות מודרניות וחדישות של עיצוב הבית, בין השיטות הנפוצות בטכנולוגיות שדרוג הרצפה, הופיעה הפרקט, שעשה מהפכות שלמות בהמון בתים ישראליים. מה השימוש שלנו בפרקטים? מה יתרונותיו? לאחר קריאת מאמר זה, תקבלו המלצות ועצות לעיצוב מטבח באמצעות פרקט.

מהם היתרונות של הפרקט?

פרקט הוא גוף התמיכה של הריצוף, ולו יתרונות רבים. כעת נציג את ה-3 העיקריים:
• בידוד טמפרטורות – פרקט נועד במיוחד על מנת לשמור על טמפרטורת החדר, בדומה לתרמוס ולמקרר נייד. הפרקט מבודד מצוין, לא מחדיר בתוכו כמות חום גדולה, ולא נותן לחום רב לצאת דרכו. הסיבה שאנו מדברים על חום היא בגלל שתחושת הקור נוצרת בגלל לקות של חום.
• ניקיון קל יותר – הפרקט הוא משטח מעט מחוספס, אך ברובו ישר, אך שהלכלוך שעליו הוא קל מאוד לניקיון.
• לא מחליק – מהסיבה שהזכרנו לעיל, לא ניתן להחליק על הפרקט, וככה הוא שומר עלינו במן הבישולים וההכנות במטבח.

כיצד לשלב פרקט למטבח לפני בניית המטבח?

לפני שאנו בונים את עיצוב המטבח, חשוב לבחור את צבע וסגנון המטבח שאנו רוצים לשלב, הרי שקשה יותר להתקין את הפרקט לאחר שכל הריהוט נמצא במקום. בחרו את הסגנון האהוב עליכם, בחרו את הפרקט בהתאם, הציבו את הפרקט ככה שיהיה מובנה בדיוק על פי היתרונות שהוגדרו בסעיף הקודם, ושישמש אתכם לזמן רב.

כיצד לשלב את הפרקט עם המטבח לאחר בניית המטבח?

לאחר הבנייה של המטבח, התקנת פרקט במטבח היא עדיין אפשרית. הפעם יהיה קל יותר לבחור את הפרקט, מהסיבה שאתם רואים את הרהיטים מולכם. בחרו אותו בצורה שתשתלב טוב עם הריהוט והאבזור.
שימו לב כי אם הריהוט שלכם עשוי מעץ, לא חובה שהפרקט יהיה גם כן דומה לעץ, או שאם הריהוט שלכם יהיה חום, אפשר לשלב גם פרקט שדומה לעץ. ההמלצה הטובה ביותר היא שתביאו מעצבת פנים שתוכל לעזור לכם לבחור את הפרקט בצורה הטובה ביותר.

האם עדיף פרקט או ריצוף רגיל?

הבא נציג את החסרונות של הריצוף תחילה:
• החום דולף אליו בקלות – גם בחורף וגם בקיץ אתם תרגישו את הטמפרטורה החיצונית, לא הפנימית של הבית, מהסיבה שלריצוף תכונות דומות לשל מתכת, שסופגת חום בקלות.
• מחליק – ריצוף מחוספס נראה לעין טוב לעומת פרקט מחוספס, ולא תמיד החספוס בריצוף מונע החלקה.
• שביר – הרבה יותר קל לשבור את האבן של הריצוף, וכמובן להחליפה.
הפרקט הינו בטיחותי יותר, מבודד טמפרטורות חיצוניות, וניתן להחלפה פשוטה ככה שלא ישימו לב במידת הצורך.