עץ במבוק במטבח

החזרן (במבוק בעברית) מוגדר כעשב. הוא גדל בצורה טבעית ואחרי שכורתים אותו הוא צומח שוב ושוב. ישנם יותר מאלף זני במבוק, כשלחלק מהם קצב גדילה של כמטר ביום! הבמבוק שימש בעבר במגוון תחומים כדוגמת תעשיית התרופות האלטרנטיביות, כחומר מעולה במניעת סחף וכמקור מזון. בהמשך השתמשו בו גם לבניית כלי נגינה, כלי אוכל, ליצירת נייר ולריהוט פשוט למדי. עם השנים הוא התגלה גם כחומר גלם מעולה לבנייה – הוא קל וחזק, צומח מהר ובשפע, וכשלומדים לחיות עם הקימורים שלו אפשר לבנות ממנו גם מבנים מרשימים.

כיום, בזכות שילוב בין הנדסה מודרנית לשיטות בנייה מסורתיות וחומרים שמאפשרים לשמור על הבמבוק ממזיקים וריקבון, מבנים שלמים כמו בתי מגורים, בתי ספר וקמפוסים עשויים כולם מבמבוק. הבמבוק הוא לא עוד קנה סוף לרהיטי קש, אלא גם משטח עץ יציב וחזק. לבמבוק כושר מתיחה של פלדה, כושר דחיסה של בטון, הוא עמיד בפני רעידת אדמה, ובהקשר של בניה ירוקה, שימוש בחומרים טבעיים שסביבנו, ודרכים חדשות לבניה, זהו חומר בר קיימא שיכול שלא להיגמר לעולם, שכן הוא מהצמחים בעלי קצב הגדולה המהיר בעולם. הבמבוק משמש כיום בתעשיות רבות כחומר בנייה יוקרתי, מרשים ועמיד. בתעשיית הריהוט, בחדרי אמבטיה, כפרקט לרצפה ובמטבחים. הוא בנוי מפרקים שיש ביניהם חלל, ואלה גורמים לו להיות עמיד מאוד וחזק ביחס למשקל שלו, שהוא קל למדי. ניתן להשתמש בו בצורה גולמית או כשהוא מעובד, כשלזנים השונים יש מגוון צבעים.

במטבח הבמבוק מקנה אווירה נעימה וחמה, וזאת ביחד לעמידות שלו, גם במים, הופכת אותו לעץ אידיאלי לשימוש במטבח. משטחי עבודה שלמים ואיכותיים עשויים מבמבוק, ומבחר הגוונים הוא גדול. המרקם החלק שלו מאפשר ליצור ממנו משטחים אחידים, ובד בבד מקנה לו מראה אלגנטי ומעביר את התחושה האותנטית של העץ. ניתן לשלב אותו בארונות המטבח, כמשטח בוצ'ר, במדפים, כמשטח לאי, והוא נראה טוב עם כל חומר אחר שתרצו לשלב במטבח. כל זאת בנוסף לעובדה שהוא קל לתחזוק וניתן לשמור עליו בקלות על ידי צביעה בלאקה, הופכים אותו לאחד העצים היותר מבוקשים בענף.