שמירה על בטיחות במטבח בקרב ילדים קטנים

המטבח הוא אחד החדרים הפופולאריים ברחבי הבית, במיוחד אם מדובר בשטח הכולל גם שולחן אוכל. ידוע כי מטבח הכולל פינת אוכל הוא נפוץ מאוד במיוחד בבתים של זוגות צעירים, לרוב עם ילדים קטנים. ילדים תמיד אוהבים להסתובב במטבח, בין הרגליים של ההורים המבשלים, ליהנות מהריחות והמטעמים. ועדיין, כאשר מתכננים מטבח או כאשר נכנסים לדירה חדשה או דירה יד שניה, יש לוודא כי המטבח מאובטח ומתאים לשמירה על בטיחות הילדים.

בטיחות ילדים היא נושא שיש לקחת בשיא הרצינות בכל רחבי הבית ולא רק במטבח. תאונות אישיות ואסונות אישיים קורים, כשאין אנשים חסינים. אין אדם שיכול לומר "לי זה לא יקרה". ומה כן ניתן לעשות? להקדים תרופה למכה, לאבטח את הבית מבפני תאונות אישיות עד כמה שניתן. במאמר זה נעסוק בנושא של שמירת הבטיחות במטבח בקרב ילדים קטנים.

חפצים שבירים וחפצים חדים

ילדים אוהבים לעבוד במטבח, לבשל עם אמא ואבא, כאשר זה בהחלט נחשב לבילוי משפחתי איכותי. עם זאת, חייבים להיזהר מחפצים שבירים וחפצים חדים. התינוקות אוהבים לזחול ברחבי המטבח? הקפידו להרחיק חפצים שבירים מקצוות השיש והשולחן. אם כוס או צלחת תיפול, זו סכנה מיידית לחתכים ופציעות. נותנים לילדים קצת יותר גדולים לעבוד במטבח? אין סיכוי שהם יכולים להתקרב לסכינים חדים, קולפנים או כל דבר שיכול לגרום לחתכים.

המתכון הבטוח: תנו לילדיכם לעבוד עם כלים מפלסטיק, לקחת חלק בפעולות בסיסיות כמו ערבוב חומרים להכנת עוגה, הכנת כדורי שוקולד, פעולות ערבוב עם הידיים וכו'.

חומרי ניקוי

סעיף זה תקף במיוחד לבית עם ילדים קטנטנים. חומרי ניקוי הם חומרים שאסורים בתכלית האיסור לבליעה ומסוכנים למי שעלול לבוא איתם במגע. מה שנראה טריוויאלי עבורנו, ממש לא כך עבור פעוטות סקרנים ולכן חובה לאחסן את כל חומרי הניקוי בארון נ-ע-ו-ל. חד משמעית. אפשר לרכוש נועלים רב שימושיים גימישים, שרשראות וכו'.

המתכון הבטוח: ארון נעול לחומרי ניקוי. בנוסף עליכם להתרגל – הוצאתם חומר ניקוי, נעלתם את הארון. סיימתם לעבוד איתו? מחזירים מיד לארון.

פינות חדות

פעוטות גם נוטים לזחול על הרצפה ולבדוק כל דבר שהם לא מכירים כמו ארונות, שידות, שולחנות וכו'. כדי למנוע מכות יבשות ולא נעימות, יש מגני פינות, שכוללים מגע רך עם קצה מעוגל.

המתכון הבטוח: מגני פינות רכים, הנמצאים בכל חנות לאביזרי בטיחות לילדים. מומלץ להתקין אותם בכל רחבי הבית.

זהירות, חשמל

חשמל זה לא משחק. בשום אופן. עליכם להימנע מכבלים חשופים או שקעי חשמל לא בטוחים ברחבי הבית ובמטבח בפרט. יש לכם שקעים נמוכים הנמצאים במרחק נגיעה של ילדים? עליכם לדאוג לאבטח אותם. יש מכשירים עם כבלים לא תקינים וחשופים? טפלו בהם בהקדם. שוב, מה שברור לכם, לא בהכרח ברור לילדים.

המתכון הבטוח: הזמינו אחת לתקופה חשמלאי שיבדוק את תקינות מכשירי החשמל בבית. בנוסף, אם יש שקעים נמוכים בבית, עליכם לרכוש חסמים לשקע.

חלונות

נושא החלונות הוא תמיד טריקי במטבח, במיוחד אם אנחנו כהורים מבשלים ורוצים לשמור את הילדים קרובים אלינו (פעוטות ותינוקות). מצד אחד, אנחנו צריכים להקפיד על חלונות סגורים למניעת נפילות. מצד שני, כאשר מבשלים חייבים לאוורר את המטבח ולפתוח חלונות. זה המלכוד. עלינו לדאוג לפתרון שימנע נפילה של ילדים. וזה אסון שאי אפשר להתאושש ממנו.

המתכון הבטוח: מומלץ להתקין סורגים שקופים במטבח ובמקומות נוספים ברחבי הבית, כמו חדרי ילדים וחדרי אורחים. הסורגים הללו יאפשרו לכם לאוורר את המטבח במהלך העבודה ובמקביל למנוע נפילות ילדים. יש כאן יתרון נוסף, לא מדובר בסורגים רגילים שפוגעים בעיצוב הבית, אלא שקופים שמאפשרים גם לראות את הנוף מחלון המטבח וגם לא פוגעים בעיצוב.

מכשירים חמים

כוויות הן נושא מאוד לא נעים, במיוחד בקרב ילדים קטנים, בעלי עור רגיש במיוחד, שלא מתאושש בקלות. עליכם לדאוג לחנך היטב את ילדיכם בנושא ולהבהיר להם את הסכנות. לא מתקרבים לכיריים חמים, לא מתקרבים לכיריים בשימוש, לא מתקרבים לתנור, לא נוגעים בקומקום. רק מודעות.

המתכון הבטוח: חינוך ותשומת לב. אין אופציות אחרות. רצוי לשים מדבקות המזהירות את הילדים מפני הסכנה.

לסיכום, נושא הבטיחות ברחבי הבית ובמטבח כולו תלוי אך ורק בהורים, בחינוך, במודעות ובטיפול המקדים – מניעה של סכנות והדגשת חשיבות הבטיחות של עבודה במטבח.