תחזוקת דלתות מעוצבות – כך תשמרו על דלתכם

דלתות מעוצבות הן מזמן לא פרט קטן ושולי בעיצוב הבית, להיפך – עיצוב חלל המגורים המשותף מתחיל בדרך כלל מעיצוב דלת הכניסה והדגש המושם על בחירתה הוא רב מאוד. מפליא?

 דלת הכניסה היא הדבר הראשון שרואים אורחים המגיעים לבית, היא האלמנט העיצובי הראשון שתפגשו גם אתם, והיא הנותנת עדות ראשונית על אופי הבית וטעמם של בעליו. אולם לאחר שהשקעתם זמן ובחרתם את הדלת המעוצבת הנכונה עבורכם, נדרש לדעת גם כיצד להגן עליה, לתחזק אותה ולשמור אותה לשנים ארוכות, בכדי שלא תיפגע ולא תאבד ממראה היפה.

מהן הסכנות העומדות בפני דלתות מעוצבות ?

אחת הבעיות הקשורות לאותן דלתות מעוצבות הממוקמות בכניסה לבית היא העובדה, כי הן חשופות לפגעי מזג האוויר, לגשם, לקור, לרוח ולקרני השמש הצורבות. המשמעות היא, כי ישנה חשיבות רבה להגנה על הדלת, על הצבע והציפויים, על הפרזולים ועל הידיות, ויש להקפיד כמובן על מיגון יעיל שאכן ימלא את תפקידו כהלכה. חשוב במיוחד לשמור על צבע הדלת משינויי פיגמנטציה שעלולים להיגרם מהחשיפה לשמש, להיזהר מקורוזיה בחלקי המתכת, שעלולה להיגרם בשל לחות או גשם, וכמובן – להיזהר משריטות שעשויות להיגרם משלל גורמים (כולל הכלב המשפחתי שממש רוצה להיכנס הביתה…)

נכון, דלתות מעוצבות מיוצרות בתהליכים מיוחדים ומצופים בחומרים, המונעים את פגיעתם בפני מזג האוויר, אולם חומרים אלה אינם מגנים עליהם במאת האחוזים, וחשוב להבין שעם הזמן תהיה שחיקה, אולם המטרה היא למנוע ולעכב אותה ככל האפשר.

כיצד ניתן אם כן לשמור ולתחזק דלתות מעוצבות ?

כבר בעת רכישת הדלת החדשה שלכם, שימו דגש על החומר ממנו היא עשויה, בחרו רק בחומרים איכותיים ביותר שיחזיקו לאורך זמן, ושאלו את אנשי המקצוע בחנות כיצד יהיה עליכם לתחזק אותה. שימו לב, כי כבר בעת רכישת הדלת יש לשאול אודות חומרי הגנה שכדאי למרוח עליה, זאת על מנת להגן עליה מפני נזקים, שריטות וסדקים. בעת הגנה על הדלת, עוד בטרם ההתקנה שלה, תוכלו להפחית משמעותית את הנזקים שיגמרו לדלת כבר בשלבי ההתחלה ולחוש בטוחים יותר ברכישתכם.

בנוסף, כדאי לנקות את הדלת לעיתים קרובות. כולנו שוטפים את הבית לפחות פעם או פעמיים בשבוע אולם בדרך כלל לא שמים לב לדלתות שעומדות שם… כן, ניקיון של דלתות מעוצבות יסייע משמעותית בשמירה עליהן לאורך זמן ויהווה ללא ספק השקעה לטווח רחוק. כדאי גם כאן להיוועץ באנשי מקצוע אודות חומרי הניקוי המומלצים לביצוע מטלה זו, ולבדוק באיזו תדירות תידרשו למריחה מחודשת של חומרי ההגנה על הדלת.

דלתות מעוצבות