פרזול במטבח

הפרזול הוא חלק מבסיס המטבח, הוא כולל צירים, מסילות, קלפות, מגירות, מעצורים, מנעולים, ידיות, מנגנונים שונים ועוד. זהו למעשה השלד של המטבח, וככל שהשלד יהיה איכותי, חזק ויציב יותר, אורח החיים של הדלתות, המגירות וכל רהיט למעשה שיהיה עליו, יהיה ארוך יותר.
הפרזול משפיע על אופי ההפעלה של המגירות והארונות, הוא מה שמפעיל את הכל יחד, והוא עושה את ההבדל בין מטבח נוח ויעיל לשימוש, למטבח שאין בו הרגשה של פונקציונליות וזרימה בעבודה.

בעבר הבחירה הייתה קלה יותר – בעיקר מכיוון שלא היה מבחר גדול בתחום. אולם יחד עם הלבטים, המגוון והטכנולוגיה שהלכה והשתכללה, כיום יש בשוק הפרזול מנגנונים ברמת שכלול שונה – שמעניקים חווית משתמש בהתאם. חשוב להכיר את כלל היתרונות והמגבלות של כל פרזול שבוחרים. פרזול אחד לאו דווקא יתאים לאחר, הוא יקבע בסופו של דבר את מבנה ארונות המטבח, המגירות, המזווה, וכו'.

בחירת הפרזול תיעשה בהתאם לגודל/רוחב/גובה המגירות או הארונות. שהרי מגירה אחת רחבה, שכיום רבים מעדיפים לבחור בה מאשר מגירות קטנות, צריכה מסילות שיוכלו לתמוך במשקל שלה, לעומת כמה מגירות צרות שבהן ניתן להסתפק במסילות עדינות יותר. ואם תהיתם מדוע לבחור מגירה אחת רחבה על פני מגירה קטנה, זה כבר נושא של חלוקה פנימית של מגירות – וזה כבר למאמר אחר…

אפשר לסכם ולומר שהפרזול תפקידו להקל על העבודה במטבח. כיום ניתן לסגור מגירה בנגיעה קלה ולהמשיך הלאה למשימה הבאה, לסגור קלפה גדולה במגע קל ולא לדאוג שדלת הארון תיטרק במגע. הפרזול קובע את התנועתיות במטבח, ויכול להפוך יום בישולים מפרך לבילוי מהנה. הוא הופך את העבודה לזורמת יותר, רגועה יותר ואף חוסך בזמן. כפי שאמרנו, האפשרויות בלתי מוגבלות, ולכן חשוב לבחור בפרזול באיכות טובה. אם כבר משקיעים מחשבה וכסף בתכנון המטבח – רצוי להשקיע בדבר הנכון שיתאים בדיוק עבור הצרכים שלכם.

אנחנו בטורן עיצובים בחרנו לעבוד עם חברת BLUM . זוהי חברת אוסטרית, חלוצה בתחום הפרזול, שידועה בזכות שימוש בטכנולגיות המתקדמות ביותר, וגם בזכות העובדה שמה שעומד לנגד עיניה מעבר למקצועיות ולאיכות, זה נוחות המשתמש וייעול תהליכי העבודה.