רכישת מטבח במחשבה תחילה

חולמים על מטבח מפוארים ומעוצב?! לעיתים קיימים פערים של תקציב, שטח ופונקציונליות בין מטבח החלומות לבין זה שבמציאות.. ובכל זאת, כמה טיפים שיסיעו לכם לתכנן ולרכוש מטבח בצורה מושכלת ונכונה.

אז לפני הכל, מספר עובדת: ישראלי ממוצע מחליף מטבח פעם בשבע עשרה שנים, משפחה ישראלית ממוצעת מבלה במטבח בין שלוש לשש שעות ביום.

אין ספק שבימינו מטבח מהווה חלק עיקרי ומשמעותי בבית ומכאן החשיבות וההשקעה בעיצובו ותכנונו, עם זאת נמצא כי שישים אחוז מרוכשי המטבחים בארץ מגלים מייד לאחר רכישת המטבח שהוא אינו עונה על ציפיותיהם. כמו כן, רבים מגלים מייד לאחר סיום התקנת המטבח שאין בו די מקום לאחסון כל המוצרים שרצו לאחסן.

על מנת להימנע ממצבים לא נעימים אלו וכדי שתוכלו להיות מרוצים מהמטבח, יש להשקיע תחילה בתהליך תכנון המטבח ורק לאחר מכאן להמשיך לשלב הביצוע.

תכנון המטבח

כאשר מתכננים מטבח חשוב לשים לב למספר נקודות :

הקצאת שטח למטבח ולתכולתו

בשלב זה יש לערוך בדק בית ולעשות רשימה של כל הכלים אותם אנו מעוניינים לאחסן במטבח לפי קבוצות כגון: מזון, כלי אוכל, כלי בישול, כלי הכנה, כלים בשימוש לעיתים רחוקות. כדי לדעת כמה שטח תופסת כל התכולה במטבח אנו יכולים לבדוק קבוצה מדגמית של מוצרים ולמדוד את שיטחה.

 כך למעשה נמנע מצב בו ייחסר לנו מקום לאחסון במטבח.

נגדיר איזה ארונות אנו רוצים

  • עליונים או תחתונים, דלתות או מגרות וכדומה, זאת בהתאם לצורכי האחסון שלנו עליהם חקרנו בשלב הראשון.

כיום יש נטייה להשתמש בחלקו התחתון של המטבח – במגירות ולא בדלתות, על מנת לאפשר ניצול טוב יותר של שטח הארון וגישה נוחה.

הקצאת מקום לשטחי העבודה כך שיאפשרו עבודה נוחה במטבח, יחסכו זמן ויסייעו בשמירה על הסדר במהלך השימוש בו.

  • חלוקת המטבח לאזורים. כמו אזור אחסון, עבודה וכדומה. זאת על מנת למנוע מצב שבו כדי להכין קפה אנו צריכים לקחת כוס ממקום אחד, קפה ממקום אחר, מים ממקום שלישי וחלב מהמקרר בצידו האחר של המטבח. ארגון חכם של המטבח פירושו חיים נוחים ופשוטים יותר במטבח. לפי כלל זה, את התבלינים, השמן וכלי הבישול נמקם בסמיכות לכיריים, את המדיח נמקם קרוב לכיור וכדומה.
  • שילוב קלפות במטבח. קלפות הן דלתות הנפתחות כלפי מעלה .הקלפה ממוקמת לרוב כארון עליון והיתרונות שלהן בכך שהן מאפשרת לעבוד במטבח ללא חשש מפגיעה בראש גם כאשר הארון נשאר פתוח, כמו כן אין מצב בו הדלת מסתירה את תכולת הארון.
  • תכנון חשמל, מים וניקוז לפי אזורי העבודה השונים שבמטבח. לאחר תכנון וחקירת צרכינו במטבח ניתן נעבור לשלב הביצוע.

רכישת מטבח – שלב הביצוע

המטבח הוא אחת ההשקעות הגדולות והיקרות בריהוט ועיצוב הבית לכן בחירתו צריכה להיות מושפעת לא רק ממחירו אלא גם מהפונקציונאליות שלו ואיכותו.

על כן, אל תחסכו בזמן ומאמץ, בקרו באולמות תצוגה ,עיינו בספרות מקצועית, עיתונות ומגאזינים העוסקים בנושא ולהחליט על סגנון עיצובי שאתם אוהבים במיוחד למטבח שלכם..

לאחר שתחליטו על סגנון עיצובי מסוים למטבח שלכם, אל תשכחו לשאול לגבי סוג העץ ממנו עשויים הארונות, פנימי וחיצוני, וסוג האביזרים בו ואיכותם. במידה ואתם מזמינים חברת ניקיון, הקפידו להביר להם שלא יגע בארונות המטבח מים, דבר העלול לגרום להתנפחות העץ. כל אלה ישפיעו רבות על תפקוד המטבח ועל אורך חייו.

השלב הבא הוא קבלת הצעות מחיר, החלטה היכן לבצע את הרכישה וכמובן הכנת הסכם עבודה הוגן. מומלץ לבצע את התשלום עבור המטבח בשלבים, בהתאם להתקדמות הייצור וההרכבה.

אוליי יעניין אותכם גם: